Aprenentatge Mòbil


L'Informe "The Global Information Technology Report " de Soumitra Dutta, Insead , (2012 ) augura que el 2016 el 80 % de les connexions a la web vindran a través dels dispositius mòbils: tauletes i telèfons intel•ligents.

Una excel•lent oportunitat per accelerar el canvi de model educatiu, cap a un aprenentatge més social i emotiu on poder incorporar noves "actituds", on el docent és "la dona o home orquestra " i on els estudiants sí que són els protagonistes, pèrò també ho és la familia i tota la comunitat educativa.

Una excel•lent oportunitat i una obligació convertir-nos en els eterns aprenents d'aquesta època que ens toca viure.

Una de les enormes avantatges del Mobile Learning és que fa possible que l'aprenentatge surti fora de les aules, que tingui lloc en qualsevol espai i en qualsevol moment .

L'estudiant crea , publica i comparteix el seu propi coneixement alhora que es beneficia del coneixement creat pels altres, d'aquesta manera estarem contribuint a que el seu aprenentatge sigui realment significatiu.

L'ús de tauletes a l'aula no tindria sentit si no parléssim també de nous models educatius, encara que en una tauleta càpiguen tots els llibres de text i alleugeri la pesada motxilla, està clar que no podem seguir ensenyant ni el mateix ni de la mateixa manera.

Hem de transformar l’educació per fer-la més rellevant i adequada al nostre entorn actual, a la nova realitat social, laboral i tecnològica.  Un entorn  que sembla indicar que serà digital, si o sí.

I només hi ha una manera: s'aprèn fent, així doncs  us convidem a participar en aquest bloc enviant les vostres produccions a través del correu del projecte

Aprenem millor amb els altres, en un entorn col • laboratiu i amb un objectiu important: gaudir, crear  i emocionar-nos amb l'aprenentatge.


Tots hi sou convidats!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada